Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Hatályos ettől a naptól: 2025.05.03.
Név: Pellek-Szakszon Réka e.v.
Székhely: 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 47.
E-mail cím: reka@viragzobalkon.hu, hello@viragzobalkon.hu
Telefonszám: +36308524366
Adószám: 66793863-1-41
Nyilvántartási szám: 39165684
Weblap címe: www.viragzobalkon.hu
- Fogalmak
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az alábbi fogalmakat használja:
- Ajándékkártya: virtuálisan elérhető szolgáltatás, ajándék, amelyet harmadik fél részére lehet igényelni;
- Felek: Eladó és Vevő együttesen;
- Fogyasztó/Ügyfél/Vevő/Megrendelő: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;
- Szolgáltató: jelen honlap üzemeltetője, Pellek-Szakszon Réka egyéni vállalkozó
- Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül;
- Honlap/Weblap: viragzobalkon.hu weboldal, amely távollévők között kommunikáció lehetővé tevő eszköznek minősül;
- Szerződés: Eladó és Vevő közt a Honlap vagy elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés;
- Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;
- Termék: növények, balkonládák növények beültetésével vagy anélkül, fa virágládák
- Szolgáltatás tárgya
A Szolgáltató az Ügyfél részére kertészeti termékek értékesítését végzi. Az Ügyfél a honlapon lévő termékekből állíthatja össze az igényelt növényeket, amelyeket balkonládákba beültetve vagy beültetés nélküli kiszállítással is kérhet, valamint saját, már tulajdonában levő balkonládáiba is rendelhet növényeket újraültetésre. Emellett prémium, nagyméretű fa virágládák is rendelhetőek.
- Vásárlás, regisztráció
A weblapon bárki szabadon böngészhet, de vásárolni csak regisztráció után lehetséges. A regisztráció legegyszerűbb módon a vásárlási folyamat során, a vásárlási adatok beírásakor egy jelszó megadásával is megtörténhet. Online áruházunkban bárki jogosult vásárolni, amennyiben a honlapon érvényesen és sikeresen regisztrálja magát, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
A megrendelés leadása nem minősül írásbeli szerződésnek, a Felek között elektronikus úton létrejött szerződés ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősül. A szerződés dokumentumai a Fogyasztó vételi ajánlata (rendelés) és a Szolgáltató visszaigazoló levele. A megkötött szerződést nem tároljuk, mivel maga a beérkező megrendelés az, amellyel létrejön a jogviszony. Tehát a beérkező rendelések és a vásárlók regisztrációs adatai kerülnek tárolásra az oldalon, a visszaigazoló levelet a program generálja automatikusan.
A Vevő vételi ajánlata (rendelés) nem érvényes akkor, ha a visszaigazoló levélben látható név, cím és elérhetőségi adatok hiányosan, tévesen, megtévesztően vannak kitöltve, vagy külföldi körzetszámú, illetve emeltdíjas telefonszámot adott meg. Hiányos, érvénytelen regisztráció esetén Szolgáltató érvényteleníti a leadott rendelést, és törölheti a regisztrálót adatbázisából. A törlésről tájékoztatjuk a vásárlót.
Ügyfél a honlapon történő vásárlásával és regisztrációjával vagy e-mailben leadott megrendelésével és annak véglegesítésével kijelenti, hogy jelen ÁSZF-et, illetve a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
Ügyfél a vásárlás és regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás és regisztráció során megadott valótlan vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben az Ügyfél más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a felhasználói nevét és/vagy a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
- Árak
A honlapon látható termékek árai magyar forintban kerülnek feltüntetésre, bruttó, alanyi adómentes árak, azok csak és kizárólag az online megrendelés esetén érvényesek. A rendelések teljesítése a visszaigazoló levélben rögzített árakon történik. Amennyiben kedvezményes ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Ügyfeleket a kedvezményről és annak pontos időtartamáról.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a honlapon felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit általában a fogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
- Vásárlás menete
5.1 Vásárlás menete (a terméktervezőben összeállított, beültetett balkonládák rendelése esetén)
A Megrendelők által összeállított, egyedi balkonládaszettek rendelése a honlapon a Terméktervező menüpont alatt létrehozott összetett terméktervező segítségével történik. (A Termékeink menüpont alatt megtekinthetők a különálló termékek (növények és balkonládák), de innen is a rendeléshez, vagyis az összetett terméktervezőhöz irányít át a rendszer.)
A vásárlás a következő lépésekből épül fel:
- A vásárlás az első balkonláda összeállításával kezdődik.
- Balkonláda kiválasztása a kínálatból
szín kiválasztása
b. méret kiválasztása
c. típus kiválasztása
d. A felhasználó ezen a ponton legördülő menüben kiválaszthatja, hogy beültetve kéri vagy beülteti saját maga a ládákat. - Növények kiválasztása – a választott balkonláda méretétől függően meghatározott maximális darabszámban választhatóak növények
- amennyiben valaki kevesebbet szeretne választani, megteheti, több viszont nem választható
b. a növények választásánál a vásárlók kategóriák szerint is szűrhetnek a növényekre (virágzó, fűszernövény, levéldísz stb.) – a kínálat szezonálisan változik - A Megrendelő kiválaszthatja, hogy mekkora darabszámban szeretné megrendelni az összeállított kompozíciót, vagyis az adott ládát és a hozzá tartozó kiválasztott növényeket.
legördülő menü segítségével választható, hogy hányszoros darabszámban szeretné betenni a kosarába a már előző lépésekben összeállított balkonládát - A Megrendelő ezután a „Kosárba rakom” gomb segítségével elhelyezheti az összeállított és az általa kiválasztott számú balkonládákat.
A „Kosárba rakom” gomb megnyomása után az oldal frissít, a termékek bekerülnek a kosárba, és ezzel párhuzamosan az oldal alaphelyzetbe áll, egy új balkonláda összeállítása kezdődhet az előbbiekben leírt módon.
Ha a Megrendelő befejezte a rendelni kívánt termékek összeállítását, a „Kosár” gombra kattintva láthatja az összes, megrendelésre összekészített terméket. (termékáttekintő)
A megrendelés véglegesítéséhez, vagyis a pénztároldalhoz többféle úton eljuthat a vásárló:
- A termékáttekintő Kosároldalról a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva következik a fizetés, amihez kötelező regisztrálni.
- A jobb oldalon található szerkesztő gyorselérés rész alján található „Pénztár” gombra kattintva azonnal elérhető a regisztrációs és fizetési adatok megadása.
A felső menüsor jobb szélén található kosár (bevásárlókocsi piktogram és a végösszeg forintban). Ha a vásárló efölé viszi a kurzort, a felugró ablakon a „Pénztár” gombra kattintva is eljuthat a pénztároldalhoz.
5.2 Vásárlás menete (csomagajánlatok esetén)
A csomagajánlatokkal kész, beültetett balkonláda kompozíciók megvásárlására van lehetőség. A Szolgáltató által ajánlott balkonládákba a szezon legkedveltebb növényeit válogatja ki, a legszebb színvariációkban. A termékoldalak képein látható beültetett balkonládák illusztrációk. A Megrendelőknek a Szolgáltató által gondosan összeválogatott, vegyes színkombinációban kerül beültetésre és kiszállításra a csomag.
A csomagajánlatok a balkonláda színének megrendelő általi kiválasztása után a kosárba helyezhetőek, fizetés után pedig beültetve kiszállításra kerülnek a Megrendelő által megadott kiszállítási címre.
Fizetés
A fizetési rész megkezdése csak regisztrált felhasználók részére lehetséges. A regisztrált felhasználók részére a regisztrációkor megadott adatokkal a rendszer automatikusan kitölti a megrendelőre vonatkozó részeket.
Személyes adatok kitöltése, számlázási adatok
Számlázási adatok: az itt megadott adatok alapján kerül kiállításra a számla.
Szállítási cím: Amennyiben a számlázási adatok illetve a szállítási cím nem azonos, a szállítási cím kitölthető, minden más esetben a szállítás a számlázási címre fog történni.
- Kötelező számlázási adatok:
• Vezetéknév
• Keresztnév
• Város
• Irányítószám
• Utca
• Házszám
• Telefonszám
• E-mail cím - Szállítási cím:
• Város
• Irányítószám
• Utca
• Házszám
Nem kötelező adatok:
• Cégnév, adószám
5.3 Vásárlás menete (újraültetés esetén)
A Szolgáltató újraültetési ajánlatának keretében a megrendelők tulajdonában lévő balkonládákba van lehetőség új növényeket rendelni. Választható opció, hogy kizárólag a növényeket (és igény szerint a virágföld) kiszállítását kéri a Megrendelő, vagy a teljes újraültetési csomagot választja, amelynek keretében a Szolgáltató felveszi a Megrendelőtől a balkonládákat, szakszerűen beülteti a növényeket, és a Megrendelő a kész, beültetett balkonládákat kapja vissza.
Az újraültetési szolgáltatás választása esetén a megrendelés e-mailben adható le a rendeles@viragzobalkon.hu vagy a hello@viragzobalkon.hu email címre. Az e-mailnek tartalmaznia kell a Megrendelő:
– elérhetőségeit (név, telefonszám, számlázási és szállítási cím)
– milyen típusú, hány darab, milyen színű növényt rendel (a honlapunkon aktuálisan elérhető növénykínálatból: https://viragzobalkon.hu/product-category/novenyek/)
– milyen méretű és hány db balkonládába szeretné, ha a növényeket beültetnénk
A megrendelés leadását követően visszajelzünk a részletes árajánlatunkkal, amely mellé egy tételesen lebontott számlát is csatolunk. Az ajánlatot a kiküldéstől számított 7 napig tartjuk fenn.
Ahogy megérkezett hozzánk az utalás a számla alapján, jelentkezünk, hogy egyeztessünk időpontot a Megrendelővel, amikor felvehetjük a balkonládákat. A balkonládák átvételénél átadás-átvételi jegyzőkönyvben szabályozzuk az átvett balkonládák darabszámát, típusát, valamint az átvételkor tapasztalt esetleges sérüléseket is feltüntetjük.
Ezután a balkonládák átvételét követő hétvégi kiszállítási napon pedig már szállítjuk is a Megrendelőnek a friss virágokkal újraültetett balkonládákat. A kiszállításkor átadás-átvételi jegyzőkönyvben szabályozzuk a Megrendelő balkonládáinak sértetlen visszaszállítását, valamint a megrendelt szolgáltatás teljesítését.
Amennyiben az újraültetési szolgáltatást nem igényli a Megrendelő, hanem csak növényeket (és igény szerint virágföldet) rendel, abban az esetben az utalást követően egyeztetünk a kiszállítás időpontjáról.
5.4 Vásárlás menete (fa virágládák rendelése esetén)
A prémium virágládák gyalult borovi fenyőből készülnek, 4,3 cm-es falvastagsággal, a belső részen 0,5 mm vastag tófóliával bélelve. A ládák gombaölő szerrel vannak kezelve, így alkalmasak az éveken át tartó kültéri használatra, ellenállnak az időjárás viszontagságainak. A ládákat teljesen összeszerelt állapotban szállítjuk.
A honlapon feltüntetett két virágládán túl egyedi méretű virágládák készítését is vállaljuk, amelyekre a pontos méretek (hosszúság, szélesség, magasság) ismeretében készítünk személyre szabott árajánlatot.
A honlapon található képek a fa virágládákról illusztrációk. Mivel a fa szerves anyag, ezért a kiszállításra kerülő ládák esetében szín- vagy erezetbeli eltérés előfordulhat.
Amennyiben a virágládák egy korláttal lehatárolt erkélyen vagy teraszon két korlát közé kerülnek, akkor mindkét oldalon minimum 5-10 cm távolságot javaslunk a korláttól, hogy biztosan be lehessen forgatni, illeszteni megfelelően a ládákat az elhelyezéskor.
Fa virágládák esetén e-mailben kérhető árajánlat vagy adható le megrendelés a rendeles@viragzobalkon.hu vagy a hello@viragzobalkon.hu email címre, amely tartalmazza:
– az Érdeklődő/Megrendelő elérhetőségeit (név, telefonszám, számlázási és szállítási cím)
– milyen típusú, méretű, hány darab virágládára lenne szüksége
– szeretne-e hozzá virágföldet, növényeket rendelni
– amennyiben növényeket és virágföldet is rendelne, elültetné-e a növényeket, vagy igénybe venné ültetési szolgáltatásunkat is.
Rövid időn belül visszajelzünk részletes árajánlatunkkal, amely 10 munkanapig érvényes. Az árajánlat elfogadása esetén egy tételesen lebontott számlát küldünk, amely tartalmazza a termékek árát, a szállítási díjat, valamint az egyéb felmerülő szolgáltatások költségét (munkadíj stb.).
Mivel minden esetben egyedi gyártású ládákról van szó, ezért a gyártást a megrendelés összegének rendezését követően tudjuk elkezdeni. Ahogy megérkezett hozzánk az utalás a számla alapján, elkezdődik a virágládák gyártása.
A ládákat a megrendelés véglegesítésétől (az összeg beérkezésétől) számított 15 munkanapon belül szállítjuk.
5.5 Ajándékkártya vásárlása
Az Ügyfélnek lehetősége van virtuális ajándékkártya megvételére és ajándékozására.
A virtuális ajándékkártya vásárlásáról további tudnivalók a viragzobalkon.hu/product/ajandekkartya/ oldalon találhatóak.
Ajándékkártyára megrendelés e-mailben adható le a rendeles@viragzobalkon.hu vagy a hello@viragzobalkon.hu email címen a következő lépésekben:
- A Megrendelő az első e-mailben jelzi, hogy kinek, milyen üzenettel és mekkora összegben szeretne Virágzó Balkon ajándékkártyát ajándékozni (Az összegnek meg kell haladnia az ÁSZF 6. pontjában található minimális rendelési összeget). Emellett az e-mailnek tartalmaznia kell a Megrendelő elérhetőségeit (név, számlázási cím, telefonszám).
- A megrendelés leadását követően elküldjük az adott összegre vonatkozó számlát.
- A megrendelés kifizetése után e-mailben elküldjük a virtuális ajándékkártyát.
- Rendelésekor a virtuális ajándékkártya kódjának megadásával a kártyán feltüntetett összeg levonásra kerül a végösszegből. Amennyiben a virtuális ajándékkártyán található összeg magasabb, mint a rendelés végösszege, az ajándékkártyán fennmaradó összeget egy későbbi vásárlás alkalmával is fel lehet használni.
A virtuális ajándékkártya érvényessége a vásárlástól számított 12 hónap.
A virtuális ajándékkártya vásárlói tudomásul veszik, hogy megrendelés egyelőre kizárólag budapesti címekre adható le.
A virtuális ajándékkupon a „balkonszezonban”, azaz áprilistól októberig váltható be, a vásárlástól számított 12 hónapon belül. Az ajándékkártya készpénzre vissza nem váltható, az érvényességi idő pedig nem hosszabbítható.
Minimum rendelési érték: a 6. pontban írtak alapján
A regisztrációhoz szükséges adatokon kívül a megajándékozottról nem kerül megőrzésre adat, a virtuális ajándékkártyán szerepelő adatok nem kerülnek eltárolásra, kizárólag az ajándékkártya kódja, illetve a kártya értéke kerül rögzítésre.
- Minimum rendelési érték
A minimum rendelési érték: 9.990.- Ft, amely nem foglalja magában a szállítási díjat.
- Szállítási információ
A megrendeléseket Szolgáltató saját fuvareszközével szállítja ki a Megrendelő által megadott címre az alábbiak szerint:
A megrendelés beültetett balkonládák vagy balkonnövények rendelése esetén kizárólag Budapest 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14. és 15. kerületében található szállítási címekre adható le.
Fa virágládák rendelése esetén Szolgáltató Budapesten és Pest megyében vállalja a kiszállítást, az ezzel kapcsolatos részletes tájékoztatás a Szolgáltató weblapján található.
A szállítási díj a beültetett balkonládák és a fa virágládák esetén is tartalmazza a termékek elhelyezését a kért végleges helyén (balkonládák esetében az erkély- vagy gangkorlátokon, fa virágládák esetében a teraszon, erkélyen, kertben, udvaron stb.)
Személyes átvételre, illetőleg az egyetemes postai szolgáltató által nyújtott postai szolgáltatás igénybevételére nincs lehetőség.
Utóbbi szállítási mód Szoláltató részéről azért kerül kizárásra, mert a Posta nem vállalja a postai szolgáltatási szerződés megkötését, ha a tartalom természete vagy az azzal kapcsolatos előírások értelmében a postai kezelés teljes vagy részleges időtartama során olyan különleges körülményeket (pl.: folyamatosan függőleges/vízszintes iránytartás, speciális állvány használata, mintavételi edények lezárása, fényvédelme) kell a tartalom megóvása érdekében biztosítani, amelyek a postai szolgáltatás teljesítésekor más postai küldeményekkel való érintkezés (pl.: egymásra rakás), vagy az automatizált küldemény-feldolgozás technológiájából adódó fizikai hatások (pl.: forgatás, címre állítás, csoportosítás), alapján összeegyeztethetetlenek.
- Szállítás időpontja, rendelési határidő
A kiszállítás beültetett balkonládák vagy növények esetén főszezonban hétvégén (általában szombatonként) történik. A legközelebbi kiszállítás a honlap felső sávjában jelzett időpont. Ahhoz, hogy a megrendelt, beültetett balkonládák kiszállításra kerüljenek, a megrendelésnek a kiszállítás előtt 48 órával be kell érkeznie (fizetéssel véglegesítve). A kiszállítási időpontról és a rendelési határidőről a Megrendelők a honlap felső sávjában található kiszállítási időpontnál informálódhatnak. A kiszállítási időpont előtt 48 órán belül leadott rendelések a leadott rendelést követő legközelebbi kiszállítási időpontban kerülnek szállításra.
Főszezonon kívül is van lehetőség a rendelés leadására, ebben az esetben a Megrendelővel előre egyeztetett időpontban történik a kiszállítás. Amennyiben akár a főszezonban vagy szezonon kívül nincs kijelölt nap a következő kiszállításra, a honlap felső sávjában jelezzük, hogy előre egyeztetett időpontban történik a kiszállítás. Ilyenkor a megrendelés leadását követően Szolgáltató felveszi a kapcsolatot a Megrendelővel a kiszállítási időpont egyeztetése kapcsán.
Fa virágládák esetén a ládákat a megrendelés véglegesítésétől (vételár bankszámlán történő jóváírásától) számított 15 munkanapon belül szállítjuk, a Megrendelővel előre egyeztetett időpontban.
A kiszállítási időpont módosítására legkésőbb 72 órával a kiszállítási időpont előtt van lehetőség.
A kiszállítással kapcsolatban legkésőbb a szállítást megelőző napon e-mailben küldünk értesítést Megrendelőinknek. A kiszállítás napján az érkezés előtt 10-15 perccel telefonon is jelezzük az érkezést Megrendelőinknek.
Amennyiben a Megrendelő által kiválasztott időszakban történő kiszállításkor a megadott címen nincs jelen a Megrendelő vagy egy általa az átvételre meghatalmazott személy, abban az esetben van lehetőség ismételt kiszállítást kérni, ha azt a Szolgáltató időbeosztása lehetővé teszi. Ismételt kiszállítás esetén 5.000.- Ft-os késedelmi díjat számolunk fel. A növényekre vállalt 3 napos garancia a kiszállítás időpontjától függetlenül, a beültetés időpontjától, vagyis az első kiszállítás napjától érvényes.
Az átvételt követően átadás-átvételi jegyzőkönyvben kerül dokumentálásra az a tény, hogy a megrendelt szolgáltatás leszállításra került, illetve szóban tájékoztatták a Megrendelőt a növénygondozás menetéről, amellyel a megrendelt termékek életciklusa fenntartható.
A kiszállított termékek átadása kizárólag a számlán szereplő Megrendelő jelenlétében történik meg. Amennyiben ő nem elérhető, egy általa megbízott személy veheti át a termékeket, kizárólag abban az esetben, ha írásos meghatalmazással rendelkezik a Megrendelőtől. Az átadás-átvételi jegyzőkönyv aláírására szintén a Megrendelő vagy az általa írásban meghatalmazott személy jogosult.
- Szállítási díj
Alább megjelölt tételek kerülnek felszámításra a szállítás során:
- Beültetett balkonládák, újraültetési szolgáltatás és növénykiszállítás esetén 2000.- Ft/rendelés (kizárólag az 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14. és 15. kerületben található szállítási címekre)
- Fa virágládák megrendelése esetén a szállítási cím, a kiszállítandó virágládák darabszáma, valamint a virágföld és ültetendő növények rendelésének függvényében meghatározott, az árajánlatban feltüntetett, egyedileg meghatározott áron történik a szállítás.
- Fizetési formák
A megrendelés véglegesítéséhez a teljes vételár fizetendő. Ezt átutalással vagy bankkártyás fizetéssel lehet rendezni.
A Szolgáltató a SimplePay az OTP mobil Kft. által vezetett bankkártyás fizetési szolgáltatását veszi igénybe. Megrendelő a SimplePay biztonságos felületén adja meg a bankkártyája adatait. A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatásainál kínált eljárással: internetes fizetés közben a SimplePay opciót választva, a Megrendelő átkerül a SimplePay fizetési oldalára, ahol a bankkártya adatai megadásával elindítja a tranzakciót.
A kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét.
A tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben. A fizetés eredményéről Megrendelő e-mail útján is értesítést kap, valamint visszairányítják a kiinduló weboldalra.
A SimplePay folyamatosan figyeli a tranzakciókat, így garantálva az online fizetési folyamat biztonságát. Ezekhez az adatokhoz Pellek-Szakszon Réka e.v., illetve a honlap üzemeltetője nem jut hozzá.
A megrendelés összegének fizetéséről minden esetben számla készül, amit a vásárló a vásárlás során megadott email címére megkap.
Az ÁSZF elfogadásával Megrendelő tudomásul veszi, hogy Szolgáltató, mint adatkezelő által a www.viragzobalkon.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. A Szolgáltató által továbbított adatok köre az alábbi: Név, E-mail cím, Telefonszám, Szállítási és Számlázási cím
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff
- A szerződés hatálya
A szerződés az érvényes rendelés leadásával léphet hatályba és a kiszállítással, esetleg a megrendelés törlésével zárul le.
A szerződés semmisnek tekinthető akkor, ha a regisztráció hibás, hiányos adatokat tartalmaz, vagy rendelés megküldése után a Megrendelő e-mailben nem teljesíthető dolog teljesítését kérné.
A visszaélések elkerülése érdekében a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy feltételekhez kötve (pl. előzetes fizetés) ne szolgálja ki azon Megrendelőket, akik nem tartják be a vásárlási szerződésben foglaltakat.
- Szavatosság, jótállás
A Szolgáltató szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk.-ban foglaltak az irányadóak.
A honlapon elérhető növényekre garanciát nem vállalunk abban az esetben amennyiben részenként és nem balkonládába ültetve kerülnek megrendelésre, mert az ültetés módjától, szakszerűségétől és a további gondozástól függ a növények sorsa.
Amennyiben beültetéssel rendelték meg a Szolgáltatást, ez esetben a növényekre 3 nap garanciát vállalunk.
A honlapon Szolgáltató részletes tájékoztatást ad az ültetés módjáról, mikéntjéről, tápozásról és öntözésről. Ha ezen információkat betartva kerül sor az ültetésre és a további gondozásra, akkor alacsony valószínűséggel fordulhat elő probléma a növényekkel kapcsolatban.
A balkonládák a honlapon feltüntetett információk szerint meghatározott szélességű és alakú korlátokra helyezhetőek el annak érdekében, hogy a ládák közel vízszintesen helyezkedjenek el. A standard, hagyományos erkélykorlátokkal ellentétben az amorf alakú, egyedi készítésű korlátokon (pl. mintázott gangkorlátok, üvegkorlát, stb.) a balkonládák nem garantált, hogy megfelelően elhelyezhetőek. Amennyiben Megrendelő bizonytalan a balkonláda megfelelő illeszkedésével kapcsolatban, abban az esetben a megrendelést megelőzően fotóval és az információk átadásával tanácsot kérhet a Szolgáltatótól. A Megrendelő téves választása vagy figyelmetlensége a megrendelést követően Megrendelő kára, amely nem hárítható át Szolgáltatóra. Amennyiben a kiszállítást követően a kiszállítást végzők javaslata ellenére a Megrendelő nem megfelelő helyre helyezi el a ládákat vagy kéri a ládák elhelyezését, Szolgáltató feltünteti az átadás-átvételi jegyzőkönyvben, hogy Megrendelő a tájékoztatás ellenére kérte az elhelyezést, és a Szolgáltató felelősséget ezért nem vállal.
- A minőségi és mennyiség kifogásolás rendje
Megrendelő köteles az átadás-átvétel időpontjában az átvett termék tekintetében az átvételkor szemrevételezéssel észlelhető esetleges minőségi, illetőleg mennyiségi kifogásait megtenni, továbbá az átvett terméket összevetni a számlán szereplő tételekkel és az esetleges eltéréseket közölni.
Szolgáltató felhívja Megrendelő figyelmét arra, hogy a csomagot személyes átvételkor, illetőleg házhozszállításkor a szállítást végző személy előtt vizsgálja meg, és a csomagolás sérülésének észlelése estén kérje jegyzőkönyv felvételét. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. Amennyiben az átadás-átvételkor Megrendelő nem élt kifogással, a számlán szereplő tételek hiánytalanul átadottnak tekintendők.
A szállított termék rendeltetésszerű használatát nem akadályozó, nem jelentős hiány esetén Megrendelő nem jogosult a termék átvételét megtagadni.
- Az elállás joga beültetett balkonláda, illetőleg fa virágláda illetőleg növényrendelés esetén
A Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet alapján nem gyakorolhatja az elállási jogát romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében (pl. növények), illetőleg olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak (pl. egyedi gyártású fa virágládák).
A gyorsan romlandó termékeknél, romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző áruk értékesítése esetében, tehát az élő növények esetében az Ügyfél nem gyakorolhatja a 14 napos elállási jogot, mert akár maradandó sérülést, kiszáradást is okozhat, ha a fogyasztó nem szakszerűen gondozza, csomagolja vagy küldi vissza az árut, valamint azért, mert a termékek nagy része azonnali beültetést, gondoskodást igényel a kézhezvétel után az életben maradás érdekében.
A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát:
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
A Szolgáltató kifejezetten felhívja ügyfelei figyelmét arra, hogy a webáruházban megvásárolható növények kapcsán elállási jog nem gyakorolható, mert a növények a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében d) pontja szerint romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző terméknek minősülnek, amelyekkel kapcsolatban az elállási jog gyakorlása kizárt.
Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek elektronikusan vagy postai úton. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató.
A kiszállítás megelőző 72 órában (3 nap), valamint a kiszállítás napján, illetőleg a már leszállított szolgáltatás esetén már nem kerülhet sor a megrendelt szolgáltatás lemondására/elállására.
A Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen ÁSZF-ben található elérhetőségeken.
Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
14.1 Az elállás joga üres balkonláda rendelése esetén
Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg, amely jogát
- a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
- aa) a terméknek,
- ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
- ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
- ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztót vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
- b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
Fogyasztó a fentieken túl elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Fogyasztó elállási jogát a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képező minta útján vagy az elállásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával írásban gyakorolhatja.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejártának napján elektronikus (hello@viragzobalkon.hu) vagy postai úton (1134 Budapest, Róbert Károly krt. 47.) közli Eladóval, valamint a Fogyasztó a megrendelt terméket a Szolgáltató székhelycímére (1134 Budapest, Róbert Károly krt. 47.) visszaküldi.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Eladó követelheti azonban Fogyasztótól a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését.
Elállás esetén Eladó a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által megadott bankszámlára utalja vissza azzal, hogy Vevőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Ha Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
Az elállási nyilatkozatban fel kell tüntetni a Fogyasztó számlaszámot, amelyre a visszaküldött termék vételára visszautalásra kerül.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Fogyasztó köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül Eladó részére visszajuttatni.
Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket, azonban ezen felül egyéb költség nem terheli, de Eladó követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
- Vegyes rendelkezések
Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
Amennyiben Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
Szolgáltató és Fogyasztó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
- Panaszkezelés rendje
Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítse. Amennyiben Fogyasztónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 21 napon belül írásban megválaszolja, a panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
- Adatvédelemi rendelkezések
Megrendelő a regisztrációval felhatalmazza a Szolgáltatót az elküldött személyes adatok kezelésére, illetőleg a regisztrációval hozzájárul ahhoz, hogy a megadott személyes adatok a Szolgáltató adatbázisába kerüljenek és azokat a Szolgáltató kezelje.
Szolgáltató adatkezelőként tiszteletben tartja mindazon személyek magánszféráját, akik számára személyes adatot adnak át és elkötelezett ezek védelmében. A weboldalon történő regisztrációkor megadott adatok a többi vevő számára nem hozzáférhetőek. Az adatok feldolgozását Szolgáltató végzi.
Az adatkezelés jogalapja egyrészt a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló Európai Parlament és Tanács 2016/679 rendelet, másrészt az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény szerint az érintett önkéntes hozzájárulása. A hozzájárulást a Megrendelő az egyes adatkezelések tekintetében a weboldal használatával, a regisztrációval, illetőleg az egyes adatok önkéntes rendelkezésre bocsátásával adja meg. Szolgáltató a Megrendelő által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten tárolja.
Az adatkezelés jogalapja a szerződéses kötelezettségek teljesítéséhez szükséges személyes adatok kezelése. Az adatkezelés célja a partnerek azonosítása és egymástól való megkülönböztetése, kapcsolatfelvétel, a felhasználói statisztikák készítése, rendelések, vásárlások kezelése, hírlevél küldése, a vásárlásból eredő szerződéses kötelezettségek teljesítése és jogok gyakorlása.
Adatkezelő megnevezése: Pellek-Szakszon Réka e.v. (székhelye: 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 47. nyilvántartási száma: 39165684, adószáma: 66793863-1-41, e-mail címe: reka@viragzobalkon.hu, telefonszáma: +36 30 852-43-66)
Személyes adatai kezeléséről bővebb információt Adatkezelési Szabályzatban (https://viragzobalkon.hu/adatkezelesi-tajekoztato/) talál.
- Szerzői jogok
Figyelemmel arra, hogy a weboldal Szolgáltató szellemi tulajdonát képezi, ezért fenntart magának minden jogot a weboldal, illetőleg annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak tekintetében. Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületeire.
Jogainak megsértése esetén Szolgáltató a Megrendelővel szemben követelheti a jogsértés megtörténtének bírósági megállapítását; követelheti a jogsértés vagy az azzal közvetlenül fenyegető cselekmények abbahagyását és a jogsértő eltiltását a további jogsértéstől; követelheti, hogy a jogsértő – nyilatkozattal vagy más megfelelő módon – adjon elégtételt, és hogy szükség esetén a jogsértő részéről és költségén az elégtételnek megfelelő nyilvánosságot biztosítsanak; követelheti, hogy a jogsértő szolgáltasson adatot a jogsértéssel érintett dolgok vagy szolgáltatások előállításában, forgalmazásában, illetőleg teljesítésében résztvevőkről, a jogsértő felhasználásra kialakított üzleti kapcsolatokról; követelheti a jogsértéssel elért gazdagodás visszatérítését; követelheti a sérelmes helyzet megszüntetését, a jogsértést megelőző állapot helyreállítását, továbbá a kizárólag vagy elsősorban a jogsértéshez használt eszközök és anyagok, valamint a jogsértéssel előállott dolgok lefoglalását, meghatározott személynek történő átadását, kereskedelmi forgalomból való visszahívását, onnan való végleges kivonását, illetve megsemmisítését. A szerzői jog megsértése esetén Szolgáltató a polgári jogi felelősség szabályai szerint kártérítést is követelhet.
19. Honlap használatával kapcsolatos jognyilatkozat
Szolgáltató a weboldalon megjelenített információkat, dokumentumokat csakis tájékoztatás céljából teszi közzé. A megjelenített védjegyek, és logók, valamint az elérhető információk és egyéb anyagok szerzői jogi védelem alatt állnak, ezekhez fűződő jogok kizárólag Szolgáltatót illetik meg. A weboldalon megtalálható védjegyek védjegyoltalom alatt állnak.
Kifejezett előzetes írásbeli hozzájárulás nélkül harmadik személy semmilyen módon, és jogcímen nem használhatja, nem másolhatja, nem terjesztheti, és nem teheti közzé. Tilos a weboldalon előzetes írásbeli hozzájárulás nélkül bármilyen más honlaphoz kapcsolást (linket) létrehozni.
Szolgáltató fenntartja a jogot a weboldalon megjelenített tartalmak módosítására, továbbá elérhetőségük megszüntetésére.
Szolgáltató nem garantálja, illetőleg nem nyújt biztosítékot a weboldalhoz való hozzáférés folyamatosságára vagy hibamentességére. A weboldal, illetőleg az ott megjelenő információk, dokumentációk hozzáféréséből, valamint azok közvetett vagy közvetlen felhasználásából, a honlap használatra alkalmatlan állapotából, vagy a nem megfelelő működésből, hiányosságból, esetleges üzemzavarból, vagy félreérthetőségből eredő károkért, veszteségért a felelősséget Szolgáltató kizárja.
Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan, harmadik fél által létrehozott, továbbított, vagy publikált anyagokért, amelyekhez Szolgáltató weboldalához kapcsolódnak, vagy amelyre hivatkoznak.
Szolgáltató weboldala a jelen előírásoktól a hatályos jogszabályokkal összhangban eltérő rendelkezéseket is előírhat, így a mindenkor aktuális előírások, illetőleg felhasználási feltételek megismerése és elfogadása feltételét képezi az egyes szolgáltatások igénybevételének, használatának.
Budapest, 2025. május 3.
Pellek-Szakszon Réka e.v.
Szolgáltató
- számú melléklet
Elállási nyilatkozat
MINTA
Címzett: Pellek-Szakszon Réka e.v. (székhelye: 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 47. nyilvántartási száma: 39165684, adószáma: 66793863-1-41, e-mail címe: reka@viragzobalkon.hu, telefonszáma: +36 30 852-43-66)
Alulírott, ………………………………………….. lakos kijelentem, hogy az alábbi Termék(ek) adásvételére irányuló szerződéstől ezennel elállok:
Szerződéskötés időpontja:
………………………………………………………………………..
Átvétel időpontja:
…………………………………………………………………………………………………………………………..
Fogyasztó neve:
……………………………………………………………………………………………………………………………..
Fogyasztó címe:
……………………………………………………………………………………………………………………………..
Amennyiben a vételár visszatérítésére banki átutaláson keresztül tart igényt, úgy kérjük, ezt az alábbi adatok megadásával jelezze felénk.
Bankszámla tulajdonos neve:
…………………………………………………………………………………………………………
Bank neve:
…………………………………………………………………………………………………………………………………….
Bankszámlaszám: …………………………………………………………………………………………………………………………..
Kelt: ……………………………………..
A Fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
……………………………………………………………………….
Fogyasztó