Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Hatályos ettől a naptól: 2019.08.17.

Név: Pellek Dávid e.v.
Székhely: 1133 Budapest, Véső utca 6.
E-mail cím: david@viragzobalkon.hu
Telefonszám: +36307500978
Adószám: 68887191-1-41
Nyilvántartási szám: 52392861
Weblap címe: www.viragzobalkon.hu

  1. Fogalmak

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSzF) az alábbi fogalmakat használja:

  • Felek: Eladó és Vevő együttesen;
  • Fogyasztó/Ügyfél/Vevő: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;
  • Szolgáltató: jelen honlap üzemeltetője, Pellek Dávid egyéni vállalkozó
  • Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül;
  • Honlap/Weblap: viragzobalkon.hu weboldal, amely távollévők között kommunikáció lehetővé tevő eszköznek minősül;
  • Szerződés: Eladó és Vevő a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés;
  • Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;
  • Termék: balkonláda és növények beültetéssel vagy anélkül
  1. Szolgáltatás tárgya

A Szolgáltató az Ügyfél részére kertészeti termékek értékesítését végzi. Az Ügyfél a honlapon lévő termékekből állíthatja össze az igényelt növényeket , amelyeket balkonládákba beültetve vagy beültetés nélküli kiszállítással is kérhet, valamint saját, már tulajdonában levő balkonládáiba is rendelhet növényeket újraültetésre.

  1. Vásárlás, regisztráció

A weblapon bárki szabadon böngészhet, de vásárolni csak regisztráció után lehetséges. A regisztráció legegyszerűbb módon a vásárlási folyamat során, a vásárlási adatok beírásakor egy jelszó megadásával is megtörténhet. Online áruházunkban bárki jogosult vásárolni, amennyiben a honlapon érvényesen és sikeresen regisztrálja magát, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

A megrendelés leadása nem minősül írásbeli szerződésnek, továbbá a kiszállítást megelőző 72 óráig szabadon módosítható, illetve lemondható e-mailben (lásd: Elállás). A Felek között elektronikus úton létrejött szerződés ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősül. A szerződés dokumentumai a Fogyasztó vételi ajánlata (rendelés) és a Szolgáltató visszaigazoló levele. A megkötött szerződést nem tároljuk, mivel maga a beérkező megrendelés az, amellyel létrejön a jogviszony. Tehát a beérkező rendelések és a vásárlók regisztrációs adatai kerülnek tárolásra az oldalon, a visszaigazoló levelet a program generálja automatikusan.

A Vevő vételi ajánlata (rendelés) nem érvényes akkor, ha a visszaigazoló levélben látható név, cím és elérhetőségi adatok hiányosan, tévesen, megtévesztően vannak kitöltve, vagy külföldi körzetszámú, illetve emeltdíjas telefonszámot adott meg. Hiányos, érvénytelen regisztráció esetén Szolgáltató érvényteleníti a leadott rendelést, és törölheti a regisztrálót adatbázisából. A törlésről tájékoztatjuk a vásárlót.

Ügyfél a honlapon történő vásárlásával és regisztrációjával vagy emailben leadott megrendelésével és annak véglegesítésével kijelenti, hogy jelen ÁSZF-t, illetve a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

Ügyfél a vásárlás és regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás és regisztráció során megadott valótlan vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben az Ügyfél más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a felhasználó nevét és/vagy a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

  1. Árak

Honlapon látható termékek árai magyar forintban kerülnek feltüntetésre, az árak tartalmazzák az általános forgalmi adót (bruttó árak kerülnek feltüntetésre), azok csak és kizárólag az online megrendelés esetén érvényesek. A rendelések teljesítése a visszaigazoló levélben rögzített árakon történik. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Ügyfeleket az akcióról és annak pontos időtartamáról.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a honlapon felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit általában a fogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

  1. Vásárlás menete (balkonládák és növények rendelése esetén)

A honlapon csak regisztrációt követően lesz lehetősége vásárolni. A regisztráció kötelező, de nem jár egyéb kötelezettséggel.
A vevőnek az alábbi lépéseket kell eszközölnie, hogy véglegesíteni tudja a megrendelését:
A rendelés minden esetben a honlapon a Rendelés menüpont alatt létrehozott összetett terméktervező segítségével történik. (A Termékeink menüpont alatt megtekinthetők a különálló termékek (növények és balkonládák), de innen is a rendeléshez, vagyis az összetett terméktervezőhöz irányít át a rendszer.)

A vásárlás a következő lépésekből épül fel:

  1. A vásárlás az első balkonláda összeállításával kezdődik.
  2. Balkonláda kiválasztása a kínálatból
    a. szín kiválasztása
    b. méret kiválasztása
    c. típus kiválasztása
    d. A felhasználó ezen a ponton legördülő menüben kiválaszthatja, hogy beültetve kéri vagy beülteti saját maga a ládákat.
  3. Növények kiválasztása – a választott balkonláda méretétől függően meghatározott maximális darabszámban választhatóak növények
    a. amennyiben valaki kevesebbet szeretne választani, megteheti, több viszont nem választható
    b. a növények választásánál a vásárlók kategóriák szerint is szűrhetnek a növényekre (fűszernövény, levéldísz, stb.) – a kínálat mindig az adott hónap szerint változik
  4. A vásárló kiválaszthatja, hogy mekkora darabszámban szeretné megrendelni az összeállított kompozíciót, vagyis az adott ládát és a hozzá tartozó kiválasztott növényeket.
    a. legördülő menü segítségével választható, hogy hányszoros darabszámban szeretné betenni a kosarába a már előző lépésekben összeállított balkonládát
  5. A megrendelő ezután a „Kosárba rakom” gomb segítségével elhelyezheti az összeállított és az általa kiválasztott számú balkonládákat.

A „Kosárba rakom” gomb megnyomása után az oldal frissít, a termékek bekerülnek a kosárba, és ezzel párhuzamosan az oldal alaphelyzetbe áll, egy új balkonláda összeállítása kezdődhet az előbbiekben leírt módon.

Ha a vásárló befejezte a rendelni kívánt termékek összeállítását, a „Kosár” gombra kattintva láthatja az összes, megrendelésre összekészített terméket. (termékáttekintő)

A megrendelés véglegesítéséhez, vagyis a pénztároldalhoz többféle úton eljuthat a vásárló:

  • A termékáttekintő Kosároldalról a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva következik a fizetés, amihez kötelező regisztrálni.
  • A jobb oldalon található szerkesztő gyorselérés rész alján található „Pénztár” gombra kattintva azonnal elérhető a regisztrációs és fizetési adatok megadása.
  • A felső menüsor jobb szélén található kosár (bevásárlókocsi piktogram és a végösszeg forintban). Ha a vásárló efölé viszi a kurzort, a felugró ablakon a „Pénztár” gombra kattintva is eljuthat a pénztároldalhoz.

Fizetés

A fizetési rész megkezdése csak regisztrált felhasználók részére lehetséges. A regisztrált felhasználók részére a regisztrációkor megadott adatokkal a rendszer automatikusan kitölti a megrendelőre vonatkozó részeket.

Személyes adatok kitöltése, számlázási adatok
Számlázási adatok: az itt megadott adatok alapján kerül kiállításra a számla.
Szállítási cím: Amennyiben a számlázási adatok illetve a szállítási cím nem azonos, a szállítási cím kitölthető, minden más esetben a szállítás a számlázási címre fog történni.

  1. Kötelező számlázási adatok:
    • Vezetéknév
    • Keresztnév
    • Város
    • Irányítószám
    • Utca
    • Házszám
    • Telefonszám
    • E-mail cím
  2. Szállítási cím:
    • Város
    • Irányítószám
    • Utca
    • Házszám
  3. Nem kötelező adatok:
    • Cégnén, adószám

Kiszállítási időpont kiválasztása

A szállítási adatok megadása után a megrendelő az időpontválasztó segítségével a rendelkezésre álló, még szabad szállítási időpontokból kiválaszthatja a neki megfelelő időpontot.

Vásárlás menete (újraültetés esetén)

A Virágzó Balkon újraültetési ajánlatának keretében a megrendelők tulajdonában lévő balkonládákba van lehetőség új növényeket rendelni. Választható opció, hogy kizárólag a növényeket (és igény szerint a virágföldet) kiszállítását kéri a Megrendelő, vagy a teljes újraültetési csomagot választja, amelynek keretében a Szolgáltató felveszi a Megrendelőtől a balkonládákat, szakszerűen beülteti a növényeket, és a Megrendelő már csak a kész, beültetett balkonládákat kapja vissza.

Az újraültetési szolgáltatás választása esetén a megrendelés emailben adható le a rendeles@viragzobalkon.hu vagy a hello@viragzobalkon.hu email címre. Az emailnek tartalmaznia kell a Megrendelő:
– elérhetőségeit (név, telefonszám, számlázási és szállítási cím)
– milyen típusú, hány darab, milyen színű növényt rendel (a honlapunkon aktuálisan elérhető növénykínálatból: https://viragzobalkon.hu/product-category/noveny/)
– milyen méretű és hány db balkonládába szeretné, ha a növényeket beültetnénk

A megrendelés leadását követően visszajelzünk a részletes árajánlatunkkal, amely mellé egy tételesen lebontott díjbekérőt is csatolunk. Az ajánlatot a kiküldéstől számított 7 napig tartjuk fenn.

Ahogy megérkezett hozzánk az utalás a díjbekérő alapján, jelentkezünk, hogy egyeztessünk időpontot a Megrendelővel, amikor felvehetjük a balkonládákat. A balkonládák átvételénél átadás-átvételi jegyzőkönyvben szabályozzuk az átvett balkonládák darabszámát, típusát, valamint az átvételkor tapasztalt esetleges sérüléseket is feltüntetjük.

Ezután a balkonládák átvételét követő hétvégi kiszállítási napon pedig már szállítjuk is a Megrendelőnek a friss virágokkal újraültetett balkonládákat. A kiszállításkor újabb átadás-átvételi jegyzőkönyvben szabályozzuk a Megrendelő balkonládáinak sértetlen visszaszállítását, valamint a megrendelt szolgáltatás teljesítését.

  1. Minimum rendelési érték

Minimum rendelési érték: 9.990.- Ft, amely nem foglalja magában a szállítási díjat.

  1. Szállítási információ

A megrendelés kizárólag Budapest 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 11., 12., 13. és 14. kerületében található szállítási címekre adható le. Erről a honlapon tájékoztatjuk a felhasználókat.

  1. Szállítás időpontja:

A beültetett balkonládák 10 és 20 óra közötti időintervallumban kerülnek kiszállításra. A kiszállítás a honlap felső sávján és az időpontválasztóban elérhető napokon történik.

A szállítás idősávjáról legkésőbb a szállítás napjának reggelén e-mail-ben küldünk értesítést az Ügyfeleinknek.

A kiszállítási időpont módosítására legkésőbb 72 órával a Megrendelő által előzetesen kiválasztott kiszállítási időpont előtt van lehetőség.

Amennyiben a megrendelő által kiválasztott időszakban történő kiszállításkor a megadott címen nincs jelen a megrendelő vagy egy általa az átvételre meghatalmazott személy, abban az esetben van lehetőség ismételt kiszállítást kérni, ha azt a Szolgáltató időbeosztása lehetővé teszi. Ismételt kiszállítás esetén 5.000.- Ft-os késedelmi díjat számolunk fel. A növényekre vállalt 3 napos garancia a kiszállítás időpontjától függetlenül, a beültetés időpontjától, vagyis az első kiszállítás napjától érvényes.

Az átvételt követően átadás-átvételi jegyzőkönyvben kerül dokumentálásra az a tény, hogy a megrendelt szolgáltatás leszállításra került, illetve szóban tájékoztatták a vásárlót a növénygondozás menetéről, amellyel a megrendelt termékek életciklusa fenntartható.

A kiszállított termékek átadása kizárólag a számlán szereplő Megrendelő jelenlétében történik meg. Amennyiben ő nem elérhető, egy általa megbízott személy veheti át a termékeket, kizárólag abban az esetben, ha írásos meghatalmazással rendelkezik a Megrendelőtől. Az átadás-átvételi jegyzőkönyv aláírására szintén a Megrendelő vagy az általa írásban meghatalmazott személy jogosult.

  1. Szállítási díj:

Alább megjelölt tételek kerülnek felszámításra a szállítás során:
1.500.- Ft/rendelés (kizárólag az 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 11., 12., 13. és 14. kerületben található szállítási címekre)

Személyes átvételre nincs lehetőség.

  1. Fizetési formák

A megrendelés véglegesítéséhez a teljes vételár fizetendő. Ezt átutalással vagy bankkártyás fizetéssel lehet fizetni.

A szolgáltató a SimplePay az OTP mobil Kft. által vezetett bankkártyás fizetési szolgáltatását veszi igénybe. A vásárló a SimplePay biztonságos felületén adja meg a bankkártyája adatait. A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatásainál kínált eljárással: internetes fizetés közben a SimplePay opciót választva, Ön átkerül a SimplePay fizetési oldalára, ahol a bankkártya adatai megadásával elindítja a tranzakciót.

A kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét.

A tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben. A fizetés eredményéről Ön e-mail útján is értesítést kap, valamint visszairányítják a kiinduló weboldalra.

A SimplePay folyamatosan figyeli a tranzakciókat, így garantálva az online fizetési folyamat biztonságát. Ezekhez az adatokhoz Pellek Dávid e.v., illetve a honlap üzemeltetője nem jut hozzá.

A megrendelés összegének fizetéséről minden esetben automatikus számla készül, amit a vásárló a vásárlás során megadott email címére megkap.

Az ÁSZF elfogadásával tudomásul veszem, hogy a Pellek Dávid e.v. (székhelye: 1133 Budapest, Véső utca 6.) adatkezelő által a www.viragzobalkon.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: Név, E-mail cím, Telefonszám, Szállítási és Számlázási cím

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff

  1. A szerződés hatálya

A szerződés az érvényes rendelés leadásával léphet hatályba és a kiszállítással, esetleg a megrendelés törlésével zárul le.

A szerződés semmisnek tekinthető akkor, ha a regisztráció hibás, hiányos adatokat tartalmaz, vagy rendelés megküldése után a Megrendelő emailben nem teljesíthető dolog teljesítését kérné.

A visszaélések elkerülése érdekében a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy feltételekhez kötve (pl. előzetes fizetés) ne szolgálja ki azon a vásárlókat, akik nem tartják be a vásárlási szerződésben foglaltakat.

  1. Garancia, Szavatosság

A Szolgáltató a szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk.-ban foglaltak az irányadóak.

A honlapon feltüntetett növényekre garanciát nem vállalunk, amennyiben részenként kerül megrendelésre, és nem beültetett balkonláda kerül megrendelésre, mert az ültetés módjától, szakszerűségétől és a további gondozástól függ a növények sorsa.

Amennyiben beültetéssel rendelték meg a Szolgáltatást, ez esetben a növényekre 3 nap garanciát vállalunk.
A honlapon igyekszünk mindenre kiterjedően tájékoztatást adni vásárlóinknak az ültetés módjáról, mikéntjéről, tápozásról és öntözésről.
Ha ezen információkat betartva kerül sor az ültetésre és a további gondozásra, akkor szinte teljes siker várható.

A balkonládák a honlapon feltüntetett információk szerint meghatározott szélességű korlátokra helyezhetők el. A Megrendelő téves választása vagy figyelmetlensége a megrendelést követően a vevő kára, amely nem hárítható át. Amennyiben a kiszállítást követően a kiszállítást végzők javaslata ellenére a Megrendelő nem megfelelő helyre helyezi el a ládákat vagy kéri a ládák elhelyezését, Szolgáltató feltünteti az átadás-átvételi jegyzőkönyvben, hogy Megrendelő a tájékoztatás ellenére kérte az elhelyezést, és a Szolgáltató felelősséget ezért nem vállal.

Amennyiben az Ügyfélnek a csomag megérkezése után bármi észrevétele lenne a kapott növényekkel kapcsolatban, kérjük, azonnal keressen minket, kérdezzen, vagy írja meg észrevételét, hogy a problémát orvosolni tudjuk. A gyorsan romló termékekre – növényekre – reklamációt nem fogadunk el, az egyéb tartozékokkal kapcsolatban észrevételt az átvétel utáni 14 napig fogadunk el.

A termékek nem rendeltetésszerű használatáért a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel.

  1. Az elállás joga

A törvény szövegét a 45/2014. (II. 26.) Korm rendeletben olvashatja el.

A Fogyasztó a fenti kormányrendelet szerint nem gyakorolhatja az elállási jogát romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében (pl. növények).

A gyorsan romlandó termékeknél, romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző áruk értékesítése esetében, tehát az élő növények esetében az Ügyfél nem gyakorolhatja a 14 napos elállási jogot, mert akár maradandó sérülést, kiszáradást is okozhat, ha a fogyasztó nem szakszerűen gondozza, csomagolja vagy küldi vissza az árut, valamint azért, mert a termékek nagy része azonnali beültetést, gondoskodást igényel a kézhezvétel után az életben maradás érdekében.

A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát:

  1. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  2. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  3. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

A Szolgáltató kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy a webáruházban megvásárolható növények kapcsán Ön nem gyakorolhatja elállási jogát, mert a növények a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében d) pontja szerint romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző terméknek minősülnek, melyekkel kapcsolatban az elállási jog gyakorlása kizárt.

Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek elektronikusan vagy postai úton. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató.

A kiszállítás megelőző 72 órában (3 nap), valamint a kiszállítás napján, illetve a már leszállított szolgáltatás esetén már nem kerülhet sor a megrendelt szolgáltatás lemondására/elállására.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

  1. Elállási jog gyakorlásának a menete:

Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni, legkésőbb a kiszállítás előtt 72 órával (email-en keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe). Ellenkező esetben – figyelemmel a termékek romlandósáságra – nincs lehetőség az elállásra.

  1. Vegyes rendelkezések

Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

Szolgáltató és Fogyasztó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

  1. Panaszkezelés rendje

Célunk, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsünk. Amennyiben Fogyasztónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 21 napon belül írásban megválaszolja, a panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. 

  1. Adatvédelem

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://viragzobalkon.hu/adatkezelesi-tajekoztato/